naar-de-haaien.reismee.nl

Apenstreken

Vandaag jatten we alle bananen die ze in de eetzaal hebben. We gaan naar the jungle place, een opvangcentrum voor apen die hier illegaal gehouden worden of mishandeld werden.

Het wordt gerund door een Amerikaans echtpaar wat hier met pensioen ging en al die zielige apen niet kon aanzien.
We rijden een uur naar t zuiden en slaan dan af t binnenland in waarna de weg gelijk veranderd in een blubberpoel (onverhard en 3 dagen regen achter elkaar)
Gelukkig hebben we van de eigenaar een nauwkeurige beschrijving anders hadden we t nooit gevonden.
We worden onthaald door Heidi die een baby aapje van 4 maanden tegen zich aan houdt. En overal waar je kijkt lopen katten. We zijn gelijk verkocht.

We krijgen uitleg over wat ze allemaal doen en hoe de overheid tegenwerkt en daarna mogen we in t apenverblijf naar binnen.Wel wordt ons gevraagd alles wat los zit af te doen want als de apen iets te pakken krijgen geven ze t nooit meer terug. (da's de apenwet) We moeten op de grond gaan zitten en wachten wat de apen gaan doen.

Al snel lopen ze over ons heen. Vooral Menno is erg in trek en 2 apen blijven continu bij hem zitten en een gaat hem zelfs helemaal om zijn nek hangen en knuffelen. Wat Menno uiteraard helemaal geweldig vindt.

We mogen ruim een uur bij de apen op bezoek blijven en deze keer wordt Menno bijna weer natgeplast. Ze moeten 'm echt hebben hihi.
Na een ruime donatie rijden we terug naar Playa del Carmen waar we een grote supermarkt bezoeken om te kijken wat ze hier allemaal verkopen. We scoren hier lunch (allemaal lekkere muffins en cinnamon buns).Hierna gaan we de huurauo inleveren en een taxi terugnemen naar t hotel. Op de kamer gaan we nog eenmaal uitgebreid bubbelen onder t genot van een cool drankje, de muffins en we bekijken onze foto's. A;s we naar t restaurant lopen zien we nog wat bandidos de prullebakken afstruinen.

Na t avondeten moet er nog een rotklus gebeuren: de koffers inpakken voor de terugreis morgen......