naar-de-haaien.reismee.nl

Crococun

Als we wakker worden regent t nog steeds en we besluiten er een korte rustige dag van te maken. OP ongeveer een half uurtje rijden ligt crococun, een kleine plaatselijke dierentuin met alleen dieren die hier in Mexico voorkomen.
Als we daar aankomen zijn er verder helemaal geen andere bezoekers en krijgen we een priverondleiding.
We mogen de papagaaien voeren en krijgen van een een kus op de wang.

Hierna lopen we naar de krokodillen die ze in verschillende leeftijden hebben. We krijgen te horen waar ze allemaal voorkomen in Mexico en dat is dus ook mogelijk in de cenotes waar we hebben gezwommen. brrrrr
We mogen ook een krokodil van ongeveer 5 jaar vasthouden.

Heel vreemd hoe zo'n dier aanvoelt. Van boven voelt ie als een rubber auto band en van onder heel erg zacht.
Hierna naar de volwassen krokodillen waar we gewoon tussen kunnen lopen aangezien t een koude bewolkte dag is en ze niet 'opgewarmd' zijn door de zon zodat er bijna geen beweging in ze zit. Toch blijven t creepy beesten.

Dan mogen we een wurgslang van 5 jaar oud om ons nek houden. Menno vindt dit geweldig en ik houd gepaste afstand.

Dan door naar de apen die los in de bomen leven. De gids maakt een bepaald geluid en daar komen ze aan hoor. We mogen wat banaan en wortel in een soort voedermandje leggen en de apen trekken dit dan zelf naar boven aan touwen.

Menno wordt nat door n plaatselijke bui. Een aap plast vanuit een boom op z'n hoofd.
Hierna mogen we nog herten voeren en komen we nog langs schildpadden en neusberen.
Toch een leuke ochtendbesteding.

We rijden weer terug naar t hotel waar we lekker gaan lunchen en 's middags doorbrengen in t bubbelbad met een boek. "s avonds gaan we lekker uit eten in t steakhouse aan t strand.