naar-de-haaien.reismee.nl

Dolfijnen en manatees

Gisteren hebben we een rustdag gehouden en uitgebreid gebruik gemaakt van het bubbelbad. Ook hebben we lekker gewandeld door t resort. Ff lekker een dag geen gedraaf overal heen. Lekker in de lui stand.

Vandaag geven we weer gas en na ruim een uur rijden komen we om half 9 aan bij Xelha, een natuurpark waar je kunt snorkelen, wandelen, dobberen en zwemmen met allerlei zeebeesten.

We gaan als eerste snorkelen in de baai voordat de rest vd toeristen met alle bussen arriveren. We zijn echt de enigen in t water en zien de mooiste dingen.

Erg grappig is de kraan die middenin boven t water zweeft. Sommige m,ensen snapten niet hoe dit nu toch kan.

Om 12 uur moeten we ons melden bij t zeekoeien verblijf waar we t interactieprogramma gaan doen.

We mogen met de dieren snorkelen

en we moen ze voeren met allerlei stukken fruit en groente,

en we mogen met ze knuffelen.

wat zijn dit toch een prachtige dieren en wat zonde dat ze met uitsterven bedreigd worden.

Helemaal bedwelmd door deze ervaring gaan we wat eten en laten we nog wat foto's maken met allerlei vogels.

Dan is t tijd om te gaan zwemmen met mijn beste vrienden.

Menno gaat paparazzi spelen.

Een vol uur lig ik in t water waarbij we met de dolfijen mogen spelen, kusje geven, handsignalen oefenen.

en als leukste onderdeel de footpush. Hierbij word ik door 2 dolfijen aan je voetzolen voortgeduwd zodat je uit t water wordt geduwd. Dit mogen we twee keer doen en dit lukt erg goed.

Hierna kleden we ons om en gaan we te voet t park verkennen.

We komen onderweg nog een neusbeer tegen die een voederbak met vissenvoer probeert te kraken.

We helpen m een handje en even later eet ie uit m'n hand.

We verkennen nog een ingestorte cenote en laten ons daarna in zwemkleding afdrijven in een opblaasbare band over de 'lazy" rivier.

Veel te snel gaat t park sluiten en moeten we weer hotelwaarts. Maar weer was dit een onvergetelijke dag.