naar-de-haaien.reismee.nl

Zeeschildpadden, adelaarsroggen en eindeloze tropische stranden

Om 9 uur 's ochtends komen we aan bij Akumal beach waar we gaan proberen de zeeschildpadden te vinden.

Binnen 2 minuten hebben we er al een gevonden en ze volgen elkaar in rap tempo op.

Grote, kleine, met of zonder loodsvisjes, er zijn er echt tientallen en dan zijn we nog niet eens ver van t strand af.

We zwemmen na een tijdje de vaargeul over en gaan op zoek naar de adelaarsroggen die hier soms ook te zien zijn.

We hebben al snel mazzel en zien er een richting t diepere gedeelte zwemmen.

Na deze volgt er nog een en een hoop mooi koraal. Na ruim 2 uur snorkelen houden we t voor gezien en gaan we richting Tulum waar mayarestanten aan t strand te zien zijn.

We blijven ons verbazen hoe mooi de stranden hier zijn en hoe helder t zeewater is.

Het is nu op t heetst van de daag dus we blijven hier niet zo heel lang. Nergens is schaduw. puf puf.

We komen weer hele bosjes leguanen tegen.

Vooral de mannetjes zijn erg indrukwekkend!

Rond een uur of 4 komen we weer aan bij ons hotel waar we lekker in t bubbelbad plonzen.

Lekker ff rustig aan doen voordat we 's avonds bij t steakhouse gaan eten met uitzicht op zee.

Hierna maken we nog een avondwandeling door t hotel. Nog steeds hebben we nog niet alles gezien zo groot is t hotel. En overal zijn kleine weggetjes door de jungle waar je met geluk wilde dieren kunt zien.Vanavond zien we vrij weinig. Alleen wat herten.