naar-de-haaien.reismee.nl

heenreis en aankomst hotel

Om 4 uur vanmorgen gaat de wekker en dat betekent opschieten want vandaag gaat 't avontuur weer beginnen. Om 5 uur rijden we van huis weg richting Schiphol. De auto zwaaien we daar gedag, die blijft braaf op ons wachten, en dan is 't tijd om in te checken. Met al onze eigen snorkelspullen zijn de koffers echt megazwaar en bij de balie worden ze ook met grote waarschuwingsstickers gelabeld (heavy).

Tot mijn grote vreugde zijn de winkels op Schiphol Plaza allemaal al geopend om half 7 dus ik parkeer Menno met z'n e-reader op een stoel en ga nog ff shoppen om de tijd te doden. Hierna eten we nog een lekker broodje en is 't tijd om te gaan.

We vertrekken exact op tijd. Na 10 uur hangen landen we op Varadero, Cuba. Hier moeten we 't vliegtuig uit omdat er hier bijgetankt en schoongemaakt wordt. We moeten opnieuw door de scan terwijl we 't land niet eens in gaan en worden daarna ergens gedropt waar 't er erg armoedig uitziet. Naar 't toilet gaan daar is niet aan te raden. De deuren kunnen niet op slot, er is geen verlichting en 't is te goor om aan te pakken. Gelukkig hebben we antibacterieel handschoonmaakmiddel bij ons maar we zijn blij als we ruim 2 uur later weer naar 't vliegtuig mogen. Daar krijgen we na een half uur wachten te horen dat 't nog ff gaat duren omdat we nog op 'n paar koffers moeten wachten. De mannetjes op 't vliegveld die dat moeten regelen zijn aan 't spelen met de laadkarren alsof 't skateboards zijn maar lijken geen zin te hebben om de koffers te laden. Na ruim 1.5 uur beweegt 't vliegtuig dan toch en gaan we op pad.

Een uurtje later landen we dan toch op Cancun. Hier gaat alles voorspoedig en om 6.15 's avonds plaatselijke tijd (dus 01:15 Nederlandse tijd) arriveren we in 't hotel. We worden direct geholpen door een Nederlandse vrouw aan de receptie en 10 minuten later zitten we op onze kamer.

Wat een gave kamer hebben we gekregen zeg. We hebben nu eerst interresse in fatsoenlijk eten dus we gaan nog even naar 't restaurant en daarna probeer ik de jacuzzi nog even uit. Wat een luxe zeg. Moe gaan we om 8 uur slapen.

De volgende ochtend vroeg word ik helemaal niet lekker wakker en besluiten we lekker rustig aan te doen vandaag. We doen ons tegoed aan 't lekkere verse fruit bij 't ontbijt en gaan dan op verkenning in 't hotel. Er staat vandaag een rode vlag wat betekent dat we de zee niet in mogen. We komen vlak bij onze kamer een neusbeer, gekke apen, herten met jonkies, allerlei vogels en lieve katten tegen.

Vanmiddag de huurauto ophalen in Playa del Carmen waar we gelijk ook wat gaan rondwandelen.